Timotej Rajniš

Bakalářská práce

Stylová analýza disparity ve filmu Zatmění (1962)

Style Analysis of Disparity in L'Eclisse (1962)

Anotace:
Tato práce skrze stylovou analýzu konfrontuje Schraderův teoretický koncept disparity s tvorbou italského režiséra Michelangelo Antonioni, konkrétně s jeho filmem Zatmění (1962). Analýza se opírá o specifické pasáže monografie Seymoura Chatmana, které mapují Antonioniho filmový styl v rámci jeho tetralogie citů. Práce dále zkoumá, jak se Antonioniho autorské postupy odráží v později formulovaném konceptu …více
Abstract:
This thesis confronts Schrader's theoretical concept of disparity with the work of Italian director Michelangelo Antonioni, concretely with his film L'Eclisse (1962). Analysis is based on the specific sections of Seymour Chatman's monograph concerning Antonioni's film style primarily focused on his tetralogy of feelings. The thesis is furthermore concerned with how Antonioni's artistic style is being …více
 

Klíčová slova

italská kinematografie

Klíčová slova

filmoví režiséři

Klíčová slova

Antonioni Michelangelo 1912-2007

Klíčová slova

analýzy filmových děl

Klíčová slova

filmová teorie
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 8. 2022

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 14. 9. 2022
  • Vedoucí: Zdeněk HUDEC
  • Oponent: Adam BROTHÁNEK

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 27. 11. 2022 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna