Segmentace trhu a analýza chování zákazníka – Bc. Monika Králová
Bc. Monika Králová
Master's thesis
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
The market segmentation and analysis of customer’s behavior
Abstract:
Tématem této diplomové práce je Segmentace trhu a analýza chování zákazníka, konkrétně v oblasti cestovního ruchu. Teoretická část se zabývá vysvětlením typů a úrovní segmentace trhu, postupů a východisek při segmentaci, kritérii a vyhodnocením segmentace. Dále popisuje analýzu spotřebitelských trhů a kupního chování zákazníků a proces rozhodování o koupi. V praktické části se nachází analýza vybraného …moreAbstract:
The topic of this thesis is The market segmentation and analysis of customer´s behavior, specifically in the area of tourism. The theoretical part deals with explaining the types and levels of market segmentation, procedures and bases for segmentation, criteria and evaluation of segmentation. It also describes the analysis of consumer markets and purchasing behavior of customers and the process of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/qo6co/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2013
- Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
- Reader: Ing. Miloslav Šašek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Komunikační plán vybrané společnosti se zaměřením na internetový marketing a marketing na sociálních sítích
Lucie ZIEBOVÁ -
Vliv digitalizace na marketing firmy x
Le Le -
Marketing ve veřejném prostoru
Ayya Eldysheva -
Marketing fotbalového klubu SK Slavia Praha
Michal Sak -
Knižní marketing v případové studii společnosti Albatros Media, a. s. a jejích nakladatelských brandů
Sabina Minářová -
Marketing obcí a regionů
Emil Wedlich -
Analýza vnitřního prostředí cestovní kanceláře
Markéta Kunešová -
Využití geoinformačních technologií v prostředí cestovní kanceláře
Jakub Kofroň