Inovace NIKE, Inc. jako příležitost k obchodnímu úspěchu – Ing. Marie Malkrabová
Ing. Marie Malkrabová
Master's thesis
Inovace NIKE, Inc. jako příležitost k obchodnímu úspěchu
NIKE, Inc. Innovations as an Opportunity for Business Success
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zavádění nového výrobku na trh, konkrétně v oblasti sportovního vybavení. Hlavním cílem této práce je sestavit sadu návrhů a doporučení, díky kterým by se maximalizoval úspěch při uvedení konkrétního produktu firmy NIKE, Inc. na trh. Pro analýzu podkladů je použita marketingová analýza, strategie modrého oceánu a analýza inovačního controllingu. Informace …moreAbstract:
This thesis deals with the topic of product launch, specifically in the field of sports equipment. The main goal of this thesis is to draw up a set of proposals and recommendations that would maximize success while launching a specific product NIKE, Inc. on the market. For data analysis is used marketing analysis, Blue Ocean Strategy and innovation controlling analysis. Data are going to be collected …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 7. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/xf7w6/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 8. 2016
- Supervisor: Ing. Miloš Krejčí
- Reader: RNDr. Jiří Kubín
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Analýza zavádění nového výrobku (nebo služby) na trh České republiky
Aneta Trkalová -
Marketingová strategie zavádění nového výrobku na trh
David Procházka -
Zavádění nového výrobku na trh
Jana Topilová -
Zavádění nového výrobku/služby na trhu "Property a facility"
Pavla Vitková -
Marketingová strategie při zavádění nového výrobku na trh
Lenka Herynková -
Zavádění nového výrobku na trh
Romana Nováková -
Marketingová strategie při zavádění nového výrobku na trh
Lenka Herynková -
Zavádění nového výrobku na trh
Natálie Nováková