Bc. Tomáš Houska

Bachelor's thesis

Působení copywritingu z pohledu psychologie

The effect of copywriting from perspective of psychology
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá copywritingem, jeho vlivem na rozhodování při výběru produktu, a to převážně copywritingovými texty. Cílem práce je zjistit, do jaké míry marketingový text vytvořený dle zásad copywritingu ovlivňuje image vybrané firmy z pohledu zákazníka. Výsledkem práce bude vyhodnocení účinnosti ovlivnění názoru potencionálního zákazníka na produkt pomocí copywritingovými texty.
Abstract:
The bachelor's thesis deals with copywriting, its influence on product selection decisions, mainly copywriting texts. The aim of the thesis is to find out to what extent the marketing text created according to the principles of copywriting affects the image of the selected company from the customer's point of view. The result of the work will be the evaluation of the effectiveness of influencing the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 11. 2023
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní