Vliv vnějších faktorů na kupní rozhodování spotřebitelů ve sféře módy pro mladé – Barbora Nováková
Barbora Nováková
Master's thesis
Vliv vnějších faktorů na kupní rozhodování spotřebitelů ve sféře módy pro mladé
Influence of external factors on consumer purchasing decisions in young fashion
Abstract:
Diplomová práce zjišťuje, jaký vliv mají vnější faktory na kupní rozhodování spotřebitele ve sféře módy pro mladé. Klade si za svůj cíl definovat, analyzovat a popsat spotřební chování mladých lidí ve věku do 30 let, kteří nakupují zejména streetwearovou módu a tenisky. Dále si bere za cíl zjistit, jak velký vliv mají na nákupní rozhodování sociální sítě, přátele a rodinný okruh mladého spotřebitele …moreAbstract:
The thesis investigates the influence of external factors on consumer purchasing decisions in the sphere of fashion for young people. It aims to define, analyse and describe the consumption behaviour of young people under the age of 30 who buy mainly streetwear and sneakers. It also aims to find out how much influence social networks, friends and family circle have on the young consumer's purchasing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 8. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/84823
Thesis defence
- Date of defence: 15. 9. 2021
- Supervisor: Jan Koudelka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/84823
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Importance of sustainability within the fashion industry in the purchase decision making process of Gen Z.
Gyuzal Kuspakova -
The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process
Kateřina Šenková -
The Role of Instagram influencers in the Consumer Decision Making Process
Aliaksandra Sonets -
The Role of Instagram Influencer in the Consumer Decision Making Process in the France Fashion Industry
Leila Baizakova -
The Role of Youtube in the Consumer Decision Making Process
Wahaj Muhammad -
Chování spotřebitelů a faktory ovlivňující kupní rozhodovací proces na automobilovém trhu
Kateřina Pořízková -
Kupní rozhodovací proces zákazníků kupující prémiové vozidlo
Tomáš Jarolím -
Kupní rozhodovací proces na trhu ručního nářadí
Kateřina Suková