Teaching Reading of Texts for Intermediate Level English Students – Tomáš Pelikán
Tomáš Pelikán
Bachelor's thesis
Teaching Reading of Texts for Intermediate Level English Students
Teaching Reading of Texts for Intermediate Level English Students
Abstract:
This thesis concerns teaching reading of English authentic and non-authentic texts for Intermediate level English students. It starts with theoretical part, which deals with factors of the process of teaching reading like reading comprehension, reading techniques in a foreign language or selecting texts suitable for teaching reading and differences between the authentic and non-authentic texts. The …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výukou čtení anglických autentických a neautentických textů pro žáky angličtiny úrovně intermediate. Práce začíná teoretickou částí, která se zabývá faktory procesu výuky čtení jako čtení s porozuměním, techniky čtení v cizím jazyce nebo výběrem vhodných textů k výuce čtení a dále rozdíly mezi autentickými a neautentickými texty. Teoretická část je uzavřena kapitolou …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 30. 8. 2011
- Supervisor: Mgr. Klára Kostková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PELIKÁN, Tomáš. \textit{Teaching Reading of Texts for Intermediate Level English Students}. Online. Bachelor's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2011. Available from: https://theses.cz/id/1ouzkv/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Pelikán, Tomáš. Teaching Reading of Texts for Intermediate Level English Students. Pardubice, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
The Modification of an Authentic English Text for Non-native Students of English
Tomáš Kánský -
Motivace žáků 1. a 2. stupně ZŠ při hodinách českého jazyka na vybrané škole
Štěpánka Šmerdová -
Motivace žáků 2. stupně ZŠ ve výuce ruského jazyka z pohledu učitele
Lucie Kleinová -
Učitel českého jazyka jako mluvní vzor: jeho motivace k využití nespisovných jazykových prostředků při výuce mateřštiny na druhém stupni základní školy
Kateřina KLÍMOVÁ -
Motivace studentů SŠ v předmětu český jazyk
Vilma JANDOVÁ -
Výuka elementárního čtení metodou Sfumato v expoziční fázi
Miroslava Pavlíčková -
Výuka elementárního čtení a psaní (se zaměřením na genetickou metodu čtení s písmem Comenia Script)
Veronika Krausová -
Výuka čtení žáků s dyslexií ve 2. a 3. ročníku základních škol v hlavním vzdělávacím proudu
František Pažourek