Bc. Tereza Tomášková
Master's thesis
Uplatnění psychologie v marketingu
The application of psychology in marketing
Abstract:
Téma mojí diplomové práce je Uplatnění psychologie v marketingu. V teoretické části se nejprve zaměřuji na psychologii v ekonomice všeobecně a dále na charakteristiku marketingu se zaměřením na psychologické aspekty a osobnost spotřebitele. Pro analytickou část jsem vybrala konkrétní společnost, na které detailně rozeberu uplatnění psychologických prvků v marketingové strategii firmy. Dále se budu …moreAbstract:
The theme of my master's project is the application of Psychology in marketing. In the theoretical part, I'm focusing on Psychology in Economy in general. Later on, I'm going more into characteristics of Marketing with focusing on the Psychological aspects and the personality of consumer. For the analytical part, I have chosen a particular company where I will analyse the Psychological elements in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2017
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/12868/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
- Reader: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication (Study in Czech)
Theses on a related topic
-
Specifika psychologie marketingové komunikace pro seniory
Tereza Zimáková -
Využití poznatků psychologie u tiskové reklamy
Gabriela Kolářová -
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Koncept postmoderní osobnosti z hlediska sociologie a psychologie ve vazbě k současnému marketingu
Tina Kučková -
Psychologie reklamy a její využití pro image organizace
Jan Bažant -
Psychologie reklamy
Martina Řehořová -
Psychologie reklamy - aktuální trendy
Jitka Novotná -
Rebranding české značky DATART s využitím konceptu diskriminační reklamy
Adéla Djelmová