Ing. Václav Bartoš

Master's thesis

Fenomén privátní značky a nástroje jeho marketingové podpory

Phenomenon of Private Labels and tools of his marketing support
Abstract:
Obchodní řetězce v dnešní době plné konkurence bojují o každého zákazníka, a právě privátní značky jsou tomuto nápomocny. Privátní značky jsou v Evropě velmi rozšířené a jejich podíl v regálech zahraničních obchodních řetězců je velmi vysoký. Situace v ČR se tomuto trendu pomalu přibližuje, a tak je důležité zjistit, jak výrobky prodávané pod privátní značkou hodnotí sami zákazníci, co motivuje obchodníky …more
Abstract:
Nowadays full of competition retailers are competing for every customer and private labels are important component in this battle. Private labels are very popular and extensive in Europe and its part in book-shelfs in foreign retailers is very high. Situation in Czech Republic is getting closer to this trend and therefore is very important to determine how the products sold under private labels are …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2009
  • Supervisor: Ing. Jaroslav Šulc, CSc.
  • Reader: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní