Bc. Nikola Uramová
Master's thesis
Myšlení a reklama
Thinking and advertising
Anotácia:
Obsahem diplomové práce je zmapování základních pojmů, týkajících se reklamy, její role a druhů. V práci jsou rozebrána jednotlivá média, kterými je reklama šířena a cílové skupiny spotřebitelů, kterým je určena. Následně jsou vylíčeny reklamní techniky, využívané při tvorbě reklamního sdělení. Další část je věnována psychologii reklamy, v níž jsou rozebrány psychické procesy lidí, na které reklama …viacAbstract:
The main subject of the thesis is the basic concepts mapping concerning advertising, its roles and types. The work discusses individual media, which is the advertising propagated by and it also discusses the target groups of consumers whom it is addressed. Subsequently, the advertising techniques used in the making of advertising communication are portrayed in the work. The next section is devoted …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 4. 2015
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/jnp9g/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2015
- Vedúci: Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.
- Oponent: doc. Radim Valenčík, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / odbor:
Economics and Management / Marketing Communication
Práce na příbuzné téma
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková -
The role of advertising in the development of communities and society
Ekaterina Guseva -
The Role of Advertising in the Development of Communities and Society
Jeyhun Khakipur -
The Effectiveness of Programmatic Advertising Compared to the Classical Display Advertising: The Case of ABRA Software
František Vondrák -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
Efectiveness of Facebook Advertising in the Context of a Small Manufacturer of Home Decorations
Michala Santusová -
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek