Dora Šustić
Diplomová práce
Desire in Duras
Touha u Durasové
Anotace:
The thesis will research the ways Marguerite Duras, one of the most controversial and fruitful female writers and filmmakers of the twentieth century, employs certain elements of film language in order to expose complex inner landscape of her female characters, thus creating distinctive poetics that evokes her écriture féminine. Deriving from nouveau roman, a movement in French literature that questioned …víceAbstract:
Tato práce zkoumá způsoby, jakými Marguerite Durasová, jedna z nejkontroverznějších a nejplodnějších spisovatelek a filmařek dvacátého století, využívá prvky filmového jazyka k odhalování komplexnosti vnitřní krajiny ženských postav, na jejímž základě buduje specifickou poetiku svých děl. Durasová vycházela při svém přístupu k filmovému médiu z nového románu, francouzského literárního hnutí, které …víceKlíčová slova
filmové režisérkyKlíčová slova
ženy ve filmuKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
scenáristky
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 8. 2019
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/13618
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 9. 2019
- Vedoucí: Bára KOPECKÁ
- Oponent: Petra Hanáková
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 3. 2020 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Film, Television and Photography / Cinema and Digital Media
Práce na příbuzné téma
-
Kinematografie metamorfózy: Tělo a transformace ve filmech Bertranda Mandica
Eliška Lubojatzká -
Transformace a strukturální rysy politické kinematografie
Aliaksandr Stelchanka -
Srovnání témat naší a evropské kinematografie - Česká nová vlna a Francouzská nová vlna
Michal LÖFLER -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková -
FILMOVÉ EFEKTY HYBRIDNÍHO FILMU VE VÝUCE MEDIÁLNÍ, FILMOVÉ A VÝTVARNÉ VÝCHOVY NA ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLE
Veronika VESELÁ -
Vývoj ochrany autorských práv audiovizuálních děl: autorskoprávní problematika filmových děl
Jana Lohrová -
Postava Martina Becka ve filmových adaptacích vybraných děl spisovatelské dvojice Maj Sjöwall a Per Wahlöö od 60. do 90. let
Sabina Adlerová