English Speaking Anxiety of English Teachers in the Czech Republic (age group 31- 40) – Katarína Juríčková
Katarína Juríčková
Bachelor's thesis
English Speaking Anxiety of English Teachers in the Czech Republic (age group 31- 40)
English Speaking Anxiety of English Teachers in the Czech Republic (age group 31- 40)
Abstract:
The aim of this thesis is to look into the theory of the English teacher anxiety, factors and consequences that accompany this psychical disorder and to offer a solution for those situations. In the theoretical part, you can find information about the history of the teacher's profession focused mainly on the English language, where we find out how different methods have been formed through the time …moreAbstract:
Cílem této práce je nahlédnutí do teorie úzkosti učitelů anglického jazyka, faktorů a ná-sledků provázející tuto psychickou poruchu a v neposlední řadě nabídnout nějaké řešení těchto situací. V teoretické části také najdeme informace o historii učitelské profese zaměřené především na anglický jazyk, kde se dozvíme, jak se různé metody výuky formovaly během doby. Praktická část se zabývá výzkumem úzkosti …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2018
Thesis defence
- Supervisor: doc. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JURÍČKOVÁ, Katarína. \textit{English Speaking Anxiety of English Teachers in the Czech Republic (age group 31- 40)}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2018. Available from: https://theses.cz/id/21wlti/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Juríčková, Katarína. English Speaking Anxiety of English Teachers in the Czech Republic (age group 31- 40). Zlín, 2018. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Role mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka
Dan KONEČNÝ -
Rozsah využití mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol
Kateřina PLÍVOVÁ -
Výuka anglického jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy
Bára Forejtová -
Výuka výslovnosti anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Kateřina Jezdinská -
Didaktické využití filmu "The Shawshank Redemption" ve výuce anglického jazyka:Výuka jazyka současně se zpřístupněním odlišné kultury
Naděžda Vacatová -
Výuka anglického jazyka skrz hudbu online
Lenka Čermáková