Mgr. Jiří Crha
Master's thesis
Kontroverzní reklama a její hranice
Controversial Advertising and it s Limits
Abstract:
Reklama je významným fenoménem současné doby a je chápána jako nástroj novodobé komunikace, který v mediálním světě může ovlivňovat sociální, estetické, etické, ekonomické a v neposlední řadě hodnotové postoje člověka, a proto jí musí být věnována pozornost i v oblasti práva. Práce je zaměřena na specifický prvek kontroverze v reklamě (alkohol, tabák, náboženství, diskriminace, erotika, pornografie …moreAbstract:
Advertising is an important phenomenon of the present time and is seen as a tool of modern communication that in media world can influence upon the social, aesthetic, ethical, economic and, last but not least, the human value attitudes, and therefore it must be given attention in the field of law too. The work is focused on a specific factor of controversy in advertising (alcohol, tobacco, religion …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 3. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qu15v/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 5. 2011
- Supervisor: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawMaster programme / field:
Law and Legal Science / Law
Theses on a related topic
-
Vliv kontroverzních reklamních kampaní firmy United Colors of Benetton na emoce spotřebitelů ve vybraných zemích
Pavla Otenšlégrová -
Etika a korektnost v reklamě
Daniela PLATZOVÁ -
Etika v reklamě
Natálie Ptáčníková -
Náboženství a náboženské symboly v reklamě
Jana Poupová -
Svoboda projevu a její limity v marketingové komunikaci
Tomáš Müller -
Zobrazení ženy v reklamě - kontroverzní české reklamy posledních dvou desetiletí
Jitka JANEČKOVÁ MOŤKOVÁ -
Etika a korektnost v reklamě
Veronika MALÁ -
Etika a korektnost v reklamě
Kristýna HORNÍKOVÁ