Bc. Martina Hejlová

Master's thesis

E-shop: analytická studie

E-shop: Analytical Study
Abstract:
Tato diplomová práce analyzuje vybrané e-shopy působící na českém on-line trhu. Pro tuto analýzu byly zvoleny eshopy: Kutiluvobchod.cz, Eshop.prazdroj.cz a Ozdobse.cz. Analýza je prováděna s využitím výkonnostních ukazatelů (konverzního poměru, míry konverze nákupních košíků a velikostí průměrného nákupního košíku) a také regresní analýzou tržeb a návštěvnosti. Slovním popisem je pak hodnoceno využití …more
Abstract:
This thesis is analysing the Czech online e-shop market. For this analysis were chosen specifically 3 e-shops: Kutiluvobchod.cz, Eshop.prazdroj.cz and Ozdobse.cz. The analysis is carried out through efficiency indicators (conversion rate, shopping baskets conversion rate and the size of the average shopping basket) and regression analysis of sales and visits rate. A Verbal descriptions of marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2013
  • Supervisor: Mgr. Evžen Staněk
  • Reader: PhDr. Karel Eliáš, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní