Bc. Jana Bezačínská

Master's thesis

Marketingová komunikace jako nástroj sociální manipulace (problém ovlivňování okrajových sociálních skupin)

Marketing communications as a tool of social manipulation (problem affecting marginalized social groups)
Abstract:
V diplomové práci se zabývám problematikou použití a vlivu marketingové komunikace konkrétně v politické sféře na okrajové sociální skupiny. Při zpracování tématu shromažďuji, analyzuji a porovnávám dostupné informace o prezidentských kampaních ve Spojených státech amerických 2011/2012 a České republice 2012/2013 s cílem určit jejich míru zaměření na manipulaci s okrajovými sociálními skupinami. Dále …more
Abstract:
This master thesis deals with the issue of the use and influence of marketing communication particularly on marginalized social groups in the political sphere. For this thesis I collected, analyzed and compared available information about presidential campaigns in the United States of America 2011/2012 and in the Czech Republic 2012/2013 to determine their orientation on marginalized social groups …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2014
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní