Užití product placementu v audiovizuálním díle – Bc. Klára Vašáková
Bc. Klára Vašáková
Master's thesis
Užití product placementu v audiovizuálním díle
1. Theoretical part: Use of Product Placement in Audio-visual Piece of Work (Mgr. Viktor Mayer) 2. Practical part: Audio-visual work or thematic collection of audio-visual pieces of work, length minimally 20 min., production. (Mgr. Viktor Mayer)
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce si klade za cíl věnovat se product placementu (PP) v audiovizuálním díle, konkrétně v televizních pořadech a seriálech. Pokusí se zmapovat, jak vzniká a probíhá spolupráce mezi jednotlivými segmenty v procesu umístění produk-tu, jaké jim z toho plynou benefity, v čem vidí úskalí a jaká případně navrhují řešení. Další z výzkumných otázek se zabývá tím, jak v rámci České …moreAbstract:
This master's thesis aims to focus on product placement (PP) in audiovisual work, speci-fically in TV shows and series. It will try to describe how the cooperation among the in-dividual segments in the product placement process arises and works, how they benefit from it, what they see as pitfalls and what solutions they (potentially) propose. Another of the research questions looks at how individual …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Viktor Mayer
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Vašáková, Klára. Užití product placementu v audiovizuálním díle. Zlín, 2019. diplomová práce (MgA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Theory and Practice of Audiovisual Arts / Film Production
Theses on a related topic
-
Product placement jako forma reklamy a jeho vliv na veřejnost
Ivana Vlčková -
Product placement v současném televizním seriálu
Kryštof Kolesa -
Product placement a jeho využití v rámci integrované marketingové komunikace
Hana Züglerová -
Cesta product placement na televizní obrazovku
Alžběta Bláhová -
Product placement v českém prostředí
Filip Řepa -
Product placement ve vybraných pořadech českých televizí
Tereza Nováková -
Product placement ve vybraných pořadech českých televizí
Magda Průšková -
"Product Placement" a "Branded entertainment" v komunikačním mixu
Pavel Zingl