Racionalita nebo iracionalita spotřebitelského chování – Bc. Martin Daňhel
Bc. Martin Daňhel
Master's thesis
Racionalita nebo iracionalita spotřebitelského chování
Rationality or irationalitiy consumers’ behaviour
Abstract:
Postupné sbližování dvou vědních disciplín – ekonomie a psychologie, dalo za vznik novému oboru. Tento obor se nazývá behaviorální ekonomie. Obecně ekonomie za výchozí model chování spotřebitele považuje racionálně uvažující bytost. Behaviorální ekonomie se ale snaží postihnout i situace, kdy spotřebitelovo chování racionální není. Vlivy iracionality zkoumá za pomoci poznatků z psychologie. Práce v …moreAbstract:
As the two disciplines of science – economics and psychology progressively became closer; it gave rise to the new scientific discipline. This discipline is called behavioral economics. In general, the rationally thinking human being is considered as the initial model of consumers’ behavior in economics. The behavioral economics however seeks to capture even those situations where consumers’ behavior …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/mc0su/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2017
- Supervisor: Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.
- Reader: Ing. Pavel Klička
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Efekt země původu a jeho vliv na spotřebitelské chování
Veronika Šilhanová -
Jazyk a spotřebitelské chování: Ekonomické rozhodování u vzorku bilingválních spotřebitelů
Renata Kosíková -
Interkulturní rozdíly ve spotřebitelském chování na trhu smartphonů
Renáta Kudělková -
Behaviorální výzkum a jeho implementace do marketingového řízení podniku
Robert Henyš -
Psychologia v marketingu a jej vplyv na spotrebiteľské správanie
Martin Vozník -
Marketing firmy z pohledu behaviorální ekonomie
Kateřina Písaříková -
Experiment in Behavioral Economics
Anton Babich -
Aplikace behaviorální ekonomie do managementu
Jana Ilavská