Gabriela HUŇKOVÁ

Master's thesis

Slovní hodnocení žáků základní školy

Verbal-based Educational Assessment
Abstract:
Diplomová práce se zabývá slovním hodnocením, které je nejznámější formou alternativního hodnocení ve škole.Hlavní část práce je věnována problematice slovního hodnocení, jeho kladům a záporům, zásadám tvorby a v neposlední řadě jsou uvedeny alternativní programy vzdělávání, respektující slovní hodnocení. Cílem empirické části práce je zjistit, jaký postoj zaujímají učitelé, žáci a rodiče ke slovnímu …more
Abstract:
The thesis deals with verbal assessment, which is best known form of alternative assessment at school.The main part is devoted to verbal assessments its pros and cons, the principles of creation and last but not the least are given alternative education programs respecting the verbal evaluation. The aim of the empirical part is to determine the attitudes of teachers, pupils and parents to verbal evaluation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2016
Accessible from:: 8. 4. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Mgr. et Mgr. Alena Seberová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HUŇKOVÁ, Gabriela. Slovní hodnocení žáků základní školy. Ostrava, 2016. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.4.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 8. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta