Demagogické prvky v marketingové komunikaci politických stran – Bc. Klára Přibylová
Bc. Klára Přibylová
Bachelor's thesis
Demagogické prvky v marketingové komunikaci politických stran
Demagogic elements in marketing communication of political parties
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou demagogie a skupinové iracionality na poli politickém. Je to téma, které se v dnešní době hodně skloňuje ve všech strukturách naší společnosti a zasahuje do většiny oblastí našeho života. Obecně se dnes k „demagogii“ vyjadřuje mnoho lidí a médií. Vyjadřují se ovšem k tomuto tématu většinou bez hlubšího zkoumání, srovnání a analyzování. Autorka bakalářské práce …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with demagogy and irrational group behaviour in politics. This has been a highly debated topic in all structures of our society these days, and it affects most areas of our lives. Generally, many people and the media comment on demagogy nowadays. But they comment mostly without deep research, comparison and analysis. The theoretical part defines basic concepts and historical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/umuvg/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Milan Petrák
- Reader: PhDr. Marek Matějka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Critical Discourse Analysis of Political Texts
Milan ŠÍPEK -
Analýza užívání textů administrativního stylu v komerční a veřejné sféře
Jiří Plášil -
Analýza jazykových prostředků komerční reklamy v ruských novinách a časopisech
Krystsina KHILA -
Jazyková hra jako lexikálně-sémantický postup v textech ruské komerční reklamy
Lucie Adamiecová -
Analýza jazykových prostředků komerční reklamy v ruských novinách a časopisech
Krystsina KHILA -
The Influence of Populism in North American Politics and its Impact on Liberal Democracy
Landon James Redelbach -
Populism, political change and voter behaviour in France and Spain
Pablo Ribera Payá -
Rhetoric of populism in 21st century: Comparative study of German political parties
Tatiana Bieliková