Developing Environmental Sensitivity in Teaching English Outdoors – Bc. Klára Kazlepková
Bc. Klára Kazlepková
Master's thesis
Developing Environmental Sensitivity in Teaching English Outdoors
Developing Environmental Sensitivity in Teaching English Outdoors
Abstract:
Diplomová práce Developing Environmental Sensitivity in ELT Outdoors se zabývá principy a možnostmi rozvíjení environmentální sensitivity v hodinách angličtiny jako cizího jazyka. Cílem práce je prozkoumat výhody a nevýhody venkovního jazykového učení v kontextu českého formálního vzdělávání a posoudit, do jaké míry mají hodiny venkovní angličtiny možnost zařadit aktivity rozvíjející environmentální …moreAbstract:
The Master thesis Developing Environmental Sensitivity in ELT Outdoors deals with the principles and potential of environmental sensitivity development through classes of English as a foreign language. The aim of the thesis is to examine the advantages and disadvantages of outdoor language learning in Czech formal education context and to determine to what extent the outdoor English lessons …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hgzrf/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2019
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Gabriela Oaklandová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Environmentální senzitivita u dětí předškolního věku na Sokolovsku
Petra BENÍŠKOVÁ -
Environmentální senzitivita a postoje dětí v mateřských školách
Lucie SOKOLOVÁ -
Environmentální senzitivita předškolních dětí a její srovnání v rámci venkovských a městských mateřských škol.
Petra POHANOVÁ -
Terénní výuka jako prostředek formování environmentální senzitivity
Tereza Šípková -
Longitudinální studie environmentální senzitivity žáků prvního stupně základní školy
Anna NOVOTNÁ -
Možnosti využití vybraných přírodních lokalit v Ústí nad Labem pro rozvoj environmentální senzitivity dětí předškolního věku
Věra PIŽLOVÁ -
Chodím, prožívám, vyprávím. Tematická analýza dálkové pěší turistiky v environmentální perspektivě
Tereza Navrátilová -
Using Outdoor Environment in English Language Teaching
Kateřina Janáková