Vliv jednotlivých druhů komunikace/reklamy a komunikačního mixu na specifické cílové skupiny – Ing. Barbora Čížková
Ing. Barbora Čížková
Bachelor's thesis
Vliv jednotlivých druhů komunikace/reklamy a komunikačního mixu na specifické cílové skupiny
Impact of Different Types of Communications / Advertising and Communications Mix on Specific Target Groups
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem jednotlivých druhů komunikace/reklamy a komunikačního mixu na specifické cílové skupiny. V teoretické části mé práce poukazuji na marketing jako takový, definuji postavení komunikace v marketingové strategii a déle pak roli a důležitost cílových skupin v marketingu. Zaměřila jsem se v mé práci hlavně na komunikační mix. Každý jeho nástroj je zde vysvětlen a definován …moreAbstract:
This thesis focuses on the Impact of Different Types of Communications/Advertising and Communications Mix on Specific Target Groups. In the theoretical part of my work I refer to marketing it self, define the position of communication in marketing strategy and then the role and importance of the target groups in marketing. In my work I am mainly focused on the communication mix. Each of his implement …moreKeywords
Marketing marketingová komunikace integrovaná marketingová komunikace marketingový mix komunikační proces vztahový marketing CRM (řízení vztahů se zákazníky) segmentace trhu targeting positioning cílová skupina komunikační mix reklama podpora prodeje osobní prodej public relations přímý marketing. Marketing marketing communication integrated marketing communication marketing mix communication process relationship marketing CRM (Customer Relationship Manager) market segmentation target group communication mix advertising sales promotion personal selling direct marketing.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/d9pvn/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2013
- Supervisor: PhDr. Iva Petrová
- Reader: Ing. Miloslav Vaňák
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČÍŽKOVÁ, Barbora. \textit{Vliv jednotlivých druhů komunikace/reklamy a komunikačního mixu na specifické cílové skupiny}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2013. Available from: https://theses.cz/id/33k2ed/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
CRM (Customer Relationship Management) jako konkurenční výhoda organizace.
Ondřej Kubáček -
CRM and other ways how to develop the relationship with the costumer
Gizem Beytut -
Analýza CRM (Customer Relationship Management), jeho úloha a využití v praxi
Barbora Vitkajová -
Customer Relationship Management (CRM) jako konkurenční výhoda firmy
Dominika Václavková -
Analýza a srovnání Dynamics CRM 4.0 a 2011 s Dynamics CRM Online
Jan Štosek -
Zhodnocení využití Customer Relationship Managementu obchodní společnosti
Miloslav Fiala -
CRM - Customer Relationship Management v podniku DELIMAX, a.s.
Ladislav HYNEK -
CRM - Customer Relationship Management ve vybrané organizaci a jeho zhodnocení
Vlastimil CIGOŠ