Bc. Lada DLAPKOVÁ

Master's thesis

Mediální obraz žen a mužů v současné reklamě

The media image of women and men in today's advertising
Abstract:
Diplomová práce Mediální obraz žen a mužů v současné reklamě představuje reklamu jako cílený přesvědčovací proces, založený na znalostech marketingu a psychologie reklamy, jímž jsou prostřednictvím hromadné komerční komunikace vyhledáváni neustále noví spotřebitelé a zákazníci. Přesvědčivě ukazuje, že reklama v České republice současný obraz ženy a muže prezentuje nezřídka na základě zakořeněných genderových …more
Abstract:
This thesis The media image of women and men in today's advertising introduces advertising like a focused persuading process based on marketing and advertising psychology through which new customers and users are constantly sought. It is showing persuasively that the advertising in the Czech Republic commonly features women and men in roles based on deeply rooted stereotypes. This advertising is judged …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2009
Accessible from:: 3. 4. 2009
Identifier: 1015749

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 5. 2009

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

DLAPKOVÁ, Lada. Mediální obraz žen a mužů v současné reklamě. Brno, 2009. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 03. 04. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 3. 4. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Master programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy