Optimalizace komunikačního mixu na základě ROI – Tadeáš Melíšek
Tadeáš Melíšek
Master's thesis
Optimalizace komunikačního mixu na základě ROI
Optimization of Communication Mix Based on ROI
Abstract:
Diplomová práce se zabývá optimalizací komunikačního mixu z hlediska výkonnosti online marketingových kanálů. Cílem práce je vyhodnotit, které online marketingové nástroje pracují s nejvyšší návratností. V závěru jsou formulovány konkrétní kroky, jak zvýšit návratnost finančních prostředků investovaných do online komunikační strategie. Ty vycházejí z údajů z Google Analytics a dotazníkového šetření …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the communication mix optimization from the view of the performance of online marketing channels. The thesis aims to evaluate which online marketing tool works with the highest return. In the conclusion, there are concrete steps defined on how to increase the return of financial assets invested in online communication strategy. Those are based on data from Google Analytics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 6. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/83723
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2021
- Supervisor: Jan Mareš
- Reader: Martin Paclík
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/83723
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Social Media Return on Investment
Michael Rufer -
Optimizing the Return on Investment for Google Adwords in B2B companies applied to the North American Market
Iveta Štarková -
Return on investment aplikovaný na produkty a služby knihoven
Eliška Hrabalová -
Analysis of the Return on Investment in Photovoltaics in Selected EU Countries
Ondřej Průša -
Produktová analytika v e-commerce a online marketingu
Tomáš Kumsta -
Online marketing vybrané firmy
Valerie Zrubecká -
Případová studie online marketingové propagace e-shopu
Denisa Reitermanová -
Online marketing ve vybrané organizaci
Marek ŠTEMBERA