Faktory ovplyvňujúce konkurencieschopnosť slovenských malých a stredných podnikov na zahraničných trhoch – Peter Smataník
Peter Smataník
Diplomová práce
Faktory ovplyvňujúce konkurencieschopnosť slovenských malých a stredných podnikov na zahraničných trhoch
Factors of Slovak SMEs Competitiveness on International Markets
Anotace:
Cieľom mojej diplomovej práce je objasnenie faktorov, ktoré majú vplyv na konkurencieschopnosť slovenských malých a stredných podnikov. Oblasť malého a stredného podnikania sa dostáva posledné desaťročie do popredia verejného záujmu v rámci celej Európskej únie, najmä vďaka pozitívnemu vplyvu na regionálny rozvoj. Stále viac a viac finančných prostriedkov z EU fondov a štátnej podpory je zameraných …víceAbstract:
Small and medium sized enterprises(SME) play a crucial role in Slovak economy. However, Slovak market is relatively small, therefore SMEs are forced to penetrate international markets. If they want to succeed, they have to offer cheaper or better goods than their foreign competitors. Authors offer many solutions how to improve competitiveness. Thats why I decided to analyse main factors which directly …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 11. 2009
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/23793
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 1. 2011
- Vedoucí: Eva Černohlávková
- Oponent: Michal Nejedlý
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/23793
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Práce na příbuzné téma
-
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík -
Social Networks and Their Marketing Potential For Small and Medium Enterprises
Alonso Jan Hilgert dongo Soria -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Practices and Perceptions of Business Ethics in Small and Medium Enterprises (SMEs) in Nigeria
Glory Elias