Začlenění dětí s ADHD do předškolního vzdělávání – Bc. Martina Hulíková
Bc. Martina Hulíková
Bachelor's thesis
Začlenění dětí s ADHD do předškolního vzdělávání
Incorporating children with ADHD into pre-school education
Abstract:
V bakalářské práci jsem se zaměřila na téma Začlenění dětí s ADHD do předškolního vzdělávání. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části se zabývám poruchami pozornosti s hyperaktivitou, jejich vznikem, diagnostikou a terapií. Dále charakteristikou dítěte předškolního věku, předškolním vzděláváním a spoluprací mateřské školy s rodinou. V praktické části, která byla realizována na …moreAbstract:
In the bachelor thesis I focused on the topic of Incorporating children with ADHD into pre-school education. The bachelor thesis is divided into two parts. In the theoretical part I deal with attention disorders with hyperactivity, their origin, diagnostics and therapies. Further, the characteristics of pre-school child, pre-school education and cooperation of kindergarten with family. In the practical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gutmu/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2019
- Supervisor: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová -
Teaching English to Pre-school children: Focus on Exposure
Tereza Prokopová -
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ -
Subjektivní zkušenost rodičů s výchovou dětí s ADHD
Johana Pěchová -
Postoje rodičů a sociálních pracovníků k práci s dětmi s ADHD
Pavla Pajerová -
Muzikoterapeutická práce s dítětem s ADHD
Simona Švástová -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ