Bc. Jan Štička

Master's thesis

Celebrity jako nositelé propagačních poselství

Celebrities as a Bearers of Promotional Messages
Abstract:
Cílem diplomové práce je zjištění role celebrit v procesech marketingové komunikace. V textu práce jsou definovány základní principy přenosu informace, psychologické aspekty ovlivňující interpersonální komunikaci, sociálně-kulturních vlivy působících v průběhu masové komunikace, role mediálních systémů při ovlivňování veřejného mínění a jejich nenahraditelná funkce v produktové propagaci a prezentaci …more
Abstract:
The aim of the thesis is to investigate the role of celebrities in the process of marketing communication. The thesis defines the basic principles of information transmission, psychological aspects infulencing interpersonal communication, socio-cultural factors involved in the mass communication, the role of media systems in the process of influencing the public opinion and their irreplaceable function …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2012
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: Ing. Pavel Klička

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní