Využití marketingového výzkumu pro efektivní nastavení nástrojů marketingové komunikace – Bc. Ivana Šalanská
Bc. Ivana Šalanská
Master's thesis
Využití marketingového výzkumu pro efektivní nastavení nástrojů marketingové komunikace
The use of marketing research for effective marketing communication tools set
Abstract:
Diplomová práce na téma „Využití marketingového výzkumu pro efektivní nastavení nástrojů marketingové komunikace“ se zabývá poznatky z oboru marketingové komunikace, marketingového výzkumu a modelu spotřebitelského chování. Podstatou je analyzovat možnosti využití marketingového výzkumu při měření vhodně nastavených komunikačních nástrojů při oslovování zákazníků. Budu zkoumat souvislosti použití marketingového …moreAbstract:
The topic of this thesis is „The use of marketing research for effective marketing communication tools set“ and covers related topics of marketing communication, marketing research and consumer behaviour. The aim of this thesis is to analyse the application of marketing research in order to appropriately identify marketing tactics when reaching out to the customers. Based on conducted reseach, I will …moreKeywords
Marketingová komunikace reklama podpora prodeje venkovní reklama digitální marketing přímý marketing event marketing sponzoring marketingový výzkum kvantitativní výzkum primární data sekundární data dotazník chování spotřebitele marketingová strategie. Marketing communication promotion sales promotions outdoor advertising digital marketing direct marketing sponsoring marketing research quantitative research primary data secondary data questionnaire consumer behaviour marketing strategy.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/kaorr/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Iva Petrová
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠALANSKÁ, Ivana. \textit{Využití marketingového výzkumu pro efektivní nastavení nástrojů marketingové komunikace}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2012. Available from: https://theses.cz/id/3jpc6x/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Knižní marketing - Návrh marketingové strategie
Nicole Urbančíková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Ananyan Ananyan -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Výzkum způsobů komunikace, její vývoj a cíle v různých časových etapách nedávné historie. Konfrontace těchto způsobů komunikace s očekávanými způsoby komunikace a návrh modelu nové komunikace pro budoucnost
Pavel Hoda -
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec