Bc. Karolína Štěpánková

Bachelor's thesis

Využití metody Total Physical Response u žákyně se specifickou poruchou učení z pohledu asistenta pedagoga

Total Physical Response in Education of a Pupil with Specific Learning Disorders: Teacher Assistant's Perspective
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití metody Total Physical Response (TPR) u žáků se specifickými poruchami učení (SPU). Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá specifickými poruchami učení, výukou cizího jazyka u žáků se SPU a vymezuje funkci asistenta pedagoga. Empirická část se věnuje výzkumu provedenému u konkrétní žákyně se specifickou poruchou …more
Abstract:
The Bachelor thesis is focused on the possibilities of using the Total Physical Response (TPR) method in education of pupils with specific learning disorders.The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part deals to specific learning disorders, foreign language teaching of pupils with specific learning disorders and defines the role of a Teacher´s assistant. The empirical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 8. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2020
  • Supervisor: PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta