Jak učebnice ovlivňují styl výuky učitele? – Bc. Tereza Moravcová
Bc. Tereza Moravcová
Master's thesis
Jak učebnice ovlivňují styl výuky učitele?
Influence of the Textbook on First Language Use in English Learning at Lower Secondary School
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zabývá vlivem učebnice na používání mateřského jazyka ve výuce angličtiny na 2. stupni základní školy. Dále se zaměřuje na to, v jakých situacích je mateřského jazyka během vyučovací hodiny využíváno. Práce je rozdělena do tří částí. První část přináší vhled do diskuze o používání mateřského a cílového jazyka a dokládá výčet výzkumů realizovaných u nás a v zahraničí. …moreAbstract:
The diploma thesis deals with influence of the first language use in English learning at lower secondary school. Next it follows up the situations in which mother language is used in the classroom. The thesis is devided into three parts. The first part is focused on discussion about first and second language use and there is a number of researches that were investigated in the Czech Republic and throughout …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hnit3/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2016
- Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
Čeština jako cizí jazyk pro anglicky mluvící: komparace učebnic češtiny jako cizího jazyka
Barbora VEJLUPKOVÁ -
Role ruského jazyka jako zprostředkovatele výuky češtiny jako cizího jazyka pro žáka s OMJ
Natálie JENÍČKOVÁ