Memory Training Techniques in FLT/ELT – Mgr. Daniela Schinzelová
Mgr. Daniela Schinzelová
Master's thesis
Memory Training Techniques in FLT/ELT
Memory Training Techniques in FLT/ELT
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na paměťové techniky a jejich využití při výuce anglického jazyka. Konkrétně se zaměřuje na anglickou gramatiku a její vysvětlování pomocí technik respektující fungování lidské paměti. Cílem této diplomové práce je zjistit praktičnost nápadů pro vysvětlení anglické gramatiky během výuky zahrnující názory učitelů. Teoretická část nejprve stručně popisuje funkce a jednotlivé …moreAbstract:
This diploma thesis focuses on memory techniques and their use for teaching the English language. Particularly, this work deals with English grammar and its explanation by means of memory techniques that respect human memory functioning. This thesis aims to discover the practical use of the ideas for explaining English grammar during English lessons together with teachers’ opinion. The theoretical …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lvs66/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2020
- Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Reader: Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Memory Training Techniques in ELT: Teaching Vocabulary
Šárka Železná -
Bezdrátový přenos dat do bioelektronického vestavného systému
Adam Trefil -
Programová knihovna pro zápis dat do paměti flash
Pavel Stodulka -
Aplikace pro bezpečné ukládání dat do paměti mobilních zařízení
Marek Kocáb -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Language Acquisition: The Dominant Language of a Bilingual Child
Daniela Hilliard