Ema Štefancová
Bachelor's thesis
Purpose-driven marketing strategies
Marketingové strategie řízené účelem
Abstract:
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat a zhodnotit marketingové strategie tří účelově zaměřených značek, jak komunikují se zákazníkem a zároveň prezentují svůj účel. Další výzkum ukázal, že ne všechny značky skutečně preferují marketing svého účelu a některé se na jeho aktivaci nezaměřují, nicméně se jím stále propagují. Pozicování účelu bez akce vede k současné vlně woke-washingu, který, jak naznačil …moreAbstract:
The aim of the bachelor's thesis was to analyze and evaluate the marketing strategies of three purpose-driven brands, how do they communicate with the customer and also present their purpose. Further research has shown that not all of the brands actually do prefer marketing their purpose, and some do not focus on activating it; however, they still promote themselves with it. The purpose positioning …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92264
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2024
- Supervisor: Michael Bahles
- Reader: Andrea Escobar Rios
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92264
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie jako základ komunikační strategie Městské knihovny Frýdek-Místek, příspěvkové organizace
Pavel Machala -
Marketingová strategie vybraného podniku
Klára Milatová -
Marketingová strategie jako základ efektivní komunikační strategie organizace
Sylva Dokoupilová -
Marketingová strategie vybraného podniku
Šárka Kneblová -
Marketingová strategie kavárny Kafebobule
Hana Kopecká -
Marketing Strategy For K.P.L
Joyal George -
Marketing strategy of Amadeus hotel
Anel Moldabekova -
Marketing strategy for internet startup Vegetaria
Angelina Protchenko