Bc. Markéta HÁJKOVÁ

Master's thesis

Gender v pedagogické praxi učitelek mateřských škol

Gender in pedagogical practice: focused on nursery schools
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku genderu v intencích pedagogické praxe. Cílem práce je odhalit, jak pedagožky ve dvou mateřských školách zachází s genderem v každodennosti. Tato práce rovněž směřuje ke snaze ukázat, jaké tyto pedagožky zastávají představy ohledně rozdílností mezi chlapci a dívkami, co považují za maskulinní a femininní. Dále se práce soustředí na to, jaké pedagožky …more
Abstract:
The diploma thesis focuses on the issue of gender in the intention of pedagogical practice. The main aim of the thesis is to reveal gender practices in everydayness of the teachers in two kindergartens. This thesis also indicates teacher's notions of differences between girls and boys, what they consider as masculine and feminine. Furthermore, the thesis focuses on teacher's attitudes to the disruption …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Ema Hrešanová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HÁJKOVÁ, Markéta. Gender v pedagogické praxi učitelek mateřských škol. Plzeň, 2016. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Master programme / field:
Sociology / Sociology