Analýza přístupu k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základní škole – Bc. Lucie Loosová
Bc. Lucie Loosová
Bachelor's thesis
Analýza přístupu k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základní škole
Analysis of access to the development of perceptual-motor functions of pupils with mild intellectual disabilities at the primary school
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo analyzovat úroveň rozvoje zrakové a sluchové percepce u žáků s lehkým mentálním postižením na základní škole hlavního vzdělávacího proudu. Práce je členěna do tří kapitol, z nichž první dvě jsou teoretické a třetí výzkumná. První kapitola je zaměřena na pojetí mentálního postižení, charakteristiku žáků s lehkým mentálním postižením a specifika jejich vzdělávání …moreAbstract:
The main aim of this bachelor thesis was to analyze the level of development of visual and auditory perception of pupils with mild intellectual disabilities at mainstream school. The thesis is divided into three chapters, the first two of which are theoretical and the third one is research. The first chapter focuses on the concept of intellectual disability, characteristics of pupils with mild intellectual …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vylz1/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Mgr. et Mgr. Eva Dostalová
- Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LOOSOVÁ, Lucie. \textit{Analýza přístupu k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základní škole}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/49psj1/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků se specifickými poruchami učení ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Kateřina Macháčková -
Vzdělávání žáků s lehkou mentální retardací v základních školách hlavního proudu
Veronika ŠVARCOVÁ -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
Development of Communicative Competence in English Language of Learners at Lower Secondary School Through Speaking Activities
Daniela Koňaříková -
Development of English Terminology of Male Fashion
Jan Chalupa -
Development of Listening Skills with a Focus on Phonological Awareness: Theory and Practice
Michaela Čechová -
Czech teachers of English and the influence of systematic pronunciation teaching on their pupils
Nikola Zrzavá -
Level of pronunciation of primary school teachers and the potential influence on their pupils
Matěj Fouma