Einsatz der Textsorte Witz im DaF-Unterricht – Mgr. Radka Mášková
Mgr. Radka Mášková
Master's thesis
Einsatz der Textsorte Witz im DaF-Unterricht
The use of the text type joke in the class
Abstract:
The subject of this diploma thesis is a use of a joke text type in German language teaching. The theoretical part clarifies the joke text type and his specifics. Furthermore, it deals with development of four language skills (listening, reading, writing and speaking) and with typology of exercises. The main focus of the practical part is on suggestions of various tasks and exercises based on jokes …moreAbstract:
Tato diplomová práce pojednává o využití vtipu ve výuce německého jazyka. Teoretická část je věnována vymezení vtipu jako textového žánru. Tato část se dále zabývá rozvojem čtyř řečových dovedností (poslech, čtení, psaní, mluvení) a typologií cvičení. Těžiště praktické části spočívá v návrzích jednotlivých cvičení vycházejících z vtipů. Důležitým bodem této části je rovněž glosář vtipů, který byl sestaven …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rbqmb/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2016
- Supervisor: PhDr. Dana Spěváková
- Reader: PhDr. Jaroslav Kovář, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Common European Framework of Reference and Language Testing
Darina JELÍNKOVÁ -
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Jazykový obsah učebnic francouzštiny a referenční úroveň A1
Petra Suquet -
Vzdělávání pedagogických pracovníků v rámci DVPP podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky se zaměřením na anglický jazyk
Veronika Kubičková -
Analýza vztahu cílového a mateřského jazyka ve výuce německého jazyka na základní škole
Jana Hagen -
Výslovnost ve výuce německého jazyka na ZŠ
Martina Čeřovská -
Zapojení žáků se specifickými poruchami učení do výuky německého jazyka na prvním stupni waldorfské základní školy
Barbora Hlaváčová