Johana Pospíšilová
Bachelor's thesis
Chaeboly: lídři jihokorejské ekonomiky
Chaebol: leaders of the South Korean economy
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou vývoje tří konglomerátů, chaebolů, v Jižní Koreji. Jedná se o Samsung, LG Group a Hyundai Motor Group. práce objasňuje roli chaebolů pro ekonomiku Jižní Koreje z hlediska přítomnosti na domácím trhu a jejich význam pro export této země. Analyzována jsou data získaná z konsolidovaných finančních uzávěrek vybraných konglomerátů. Práce je rozdělena do tří částí. První …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the analysis of the development of three conglomerates, chaebols, in South Korea - Samsung, LG Group, and Hyundai Motor Group. The thesis clarifies the role of chaebols for the south Korean economy in terms of presence on the domestic market and their importance for export. Analyzed are data obtained from the consolidated financial statements of the three selected companies …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2019
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/81924
Thesis defence
- Date of defence: 14. 1. 2021
- Supervisor: Zuzana Stuchlíková
- Reader: Zuzana Mazánková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/81924
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík