Aroma jako faktor ovlivňující nákupní chování spotřebitele – Bc. Rana Isac
Bc. Rana Isac
Bakalářská práce
Aroma jako faktor ovlivňující nákupní chování spotřebitele
Scent being a factor influencing consumer purchasing behavior
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá aroma marketingem, a sice vlivem vůní na nákupní chování spotřebitelů. Práce se zaměřuje na efektivitu výběru vůní na zvyšování pravděpodobnosti nákupu. Hlavním cílem práce je ověření vlivu vůní na nákupní chování respondentů. Teoretická část práce se věnuje neuromarketingu a jeho metodám, aroma marketingu a jeho využití v praxi, dále se zaměřuje na kognitivní procesy a na …víceAbstract:
This bachelor thesis deals with aroma marketing, namely the influence of fragrances on consumer purchasing behaviour. The thesis focuses on the effectiveness of fragrance selection on increasing the likelihood of purchase. The main objective of this thesis is to test the influence of scents on the purchasing behaviour of the respondents. The theoretical part of the thesis deals with neuromarketing …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/dpe8c/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 6. 2023
- Vedoucí: Ing. Pavel Rosenlacher
- Oponent: PhDr. Martina Švecová, MSc
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Bakalářský studijní program / obor:
Marketingová komunikace / Marketingová komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Importance of sustainability within the fashion industry in the purchase decision making process of Gen Z.
Gyuzal Kuspakova -
The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process
Kateřina Šenková -
Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products
Denisa Valsová -
The Role of Instagram influencers in the Consumer Decision Making Process
Aliaksandra Sonets -
The Role of Instagram Influencer in the Consumer Decision Making Process in the France Fashion Industry
Leila Baizakova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Changes in Consumer Behaviour and their Impact on Marketing Management
Karina Zaripova -
Consumer Behaviour and Subscription-Based OTT Services
Koushik Venkataraman