Bc. Rana Isac

Bachelor's thesis

Aroma jako faktor ovlivňující nákupní chování spotřebitele

Scent being a factor influencing consumer purchasing behavior
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá aroma marketingem, a sice vlivem vůní na nákupní chování spotřebitelů. Práce se zaměřuje na efektivitu výběru vůní na zvyšování pravděpodobnosti nákupu. Hlavním cílem práce je ověření vlivu vůní na nákupní chování respondentů. Teoretická část práce se věnuje neuromarketingu a jeho metodám, aroma marketingu a jeho využití v praxi, dále se zaměřuje na kognitivní procesy a na …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with aroma marketing, namely the influence of fragrances on consumer purchasing behaviour. The thesis focuses on the effectiveness of fragrance selection on increasing the likelihood of purchase. The main objective of this thesis is to test the influence of scents on the purchasing behaviour of the respondents. The theoretical part of the thesis deals with neuromarketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Martina Švecová, MSc

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní