Ing. Jana Marková

Doctoral thesis

Customer relationship management jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti podniků

Customer relationship management, tool of improvement of company competitiveness
Abstract:
Díky výrazné změně spotřebního chování zákazníků zapříčiněné recesí hospodářství musí řada podnikatelských subjektů objevovat nové možnosti v boji o zákazníka. Více než jindy vystupuje do popředí především konkurenční výhoda, kterou lze posílit či získat prostřednictvím řízeného vztahu se zákazníkem, označovaného jako Customer Relationship Management. Řízení vztahu se zákazníkem (CRM) je komplexním …more
Abstract:
The important changes of consumer behaviour, caused by economy recession, press on business subjects to explore new ways to get costumers. This is the time, when competitive advantage gets important role. This advantage could be appreciated by controlling relationships with customers, called Customer Relationship Management. Customer Relationship Management (CRM) is complex solution of communication …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2013
Accessible from:: 30. 9. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 11. 2013
  • Supervisor: doc. Ing. Jozefína Simová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Marková, Jana. Customer relationship management jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti podniků. Liberec, 2013. disertační práce (Ph.D.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Ekonomická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.9.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 9. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Ekonomická fakulta
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN