Uplatnění segmentace trhu při formulování marketingové strategie – Elizaveta Filina
Elizaveta Filina
Bachelor's thesis
Uplatnění segmentace trhu při formulování marketingové strategie
Market segmentation applying in formulate marketing strategy
Abstract:
Cílem práce je identifikovat a sestavit segmentové profily a navrhnout nejvhodnější marketingovou strategii pro segment zákazníků prémiové prodejny «Hermès» v Praze. Dílčím cílem je přesnější určení cílové skupiny a zdůvodnění výběru prémiové značky «Hermès». Metodika použitá v této práci zahrnuje rešerši literatury, komparaci, analýzu prostředí, hloubkovou analýzu průměrných dat. V rámci práce byly …moreAbstract:
The aim of the thesis is to identify and compile segment profiles and to propose the most appropriate marketing strategy for the customer segment of a premium «Hermès» store in Prague. The sub-objective is to more precisely identify the target group and justify the choice of the premium brand «Hermès». The methodology used in this thesis includes literature search, comparison, environmental analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2024
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová, Ph.D.
- Reader: Lenka Platilová Vorlíčková, Ing.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FILINA, Elizaveta. \textit{Uplatnění segmentace trhu při formulování marketingové strategie}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2023. Available from: https://theses.cz/id/4ume2w/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Business and Administration
Theses on a related topic
-
Marketingové prostředí obchodní firmy podle marketingové strategie Tomáše Bati
Erik Lojška -
Marketingová komunikace v prostředí startupu mezinárodního filmového festivalu
Irina Gorbik -
Kulturní a sociální marketingové prostředí Rumunska
Hana Černá -
Marketingové prostředí podniků z odvětví automotive
Vyacheslav Rogal -
Kulturní a sociální marketingové prostředí Japonska.
Milan Vítek Kulikowski -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Lenka Matějková -
Kulturní a sociální marketingové prostředí Turecka
Filip Zálešák -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Hana Veleková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights