Bc. Gelatková Gelatková

Bachelor's thesis

Segmentace zákazníků e-shopu www.tiktakhodinky.cz

Segmentation of e-shop customers www.tiktakhodinky.cz
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je projít procesem segmentace s důrazem na identifikaci klíčových segmentů pro následný positioning. V teoretické části bude popsáno, co znamená segmentace trhu a čím se zabývá. Dále budou popsána specifika využití segmentace trhu, například při plánování reklamních kampaní, které cílí na určitý druh zákazníků. Budou definovány běžné faktory segmentace a segmentační kritéria …more
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to go through the process of segmentation with emphasis on the identification of key segments for subsequent positioning. The theoretical part will describe what market segmentation means and what it deals with. Next, the specifics of the use of market segmentation will be described, for example when planning advertising campaigns that target at certain type of customers …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2022
  • Supervisor: Ing. Martin Klepek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné