Ing. Petr Pelc

Bachelor's thesis

Produkt placement, jako marketingová podpora v audiovizuálních dílech

Product Placement as Part of Marketing Support in Audiovisual Project
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití product placementu, jako marketingové podpory v audiovizuálních dílech. Uvádí podmínky, za jakých lze product placement do audiovizuálního díla implementovat a jak tuto problematiku reguluje český zákon. Obecně také pojednává o tvorbě audiovizuálního díla, a jaký význam má toto sdělení v rámci marketingové komunikace. V praktické části je provedena analýza …more
Abstract:
This bachelor work is focused on product placement as a part of marketing support in producing audiovisual projects. Work defines conditions of using product placement in audiovisual produce implementations of these terms in production and also actual Czech law regulation. The work also describes basics of audiovisual production with connection to marketing. The practical part of work is study of using …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Slavomír Paravičiny
  • Reader: prof. MgA. Jiří Svoboda

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní