Ing. Alžbeta Bachtíková

Master's thesis

Perception of Femininities in Advertisement by Women

Perception of Femininities in Advertisement by Women
Abstract:
Diplomová práce Perception of Femininities in Advertisement by Women zahrnuje analýzu konkrétních reklam, které reprezentují různé genderové stereotypy. V teoretické části vysvětluji termíny jako gender, genderová identita, genderové role a feminismus. Zaměřila jsem se na spojitosti mezi genderem a médii. Následně popisuji genderové role v průběhu různých stádií života a využití genderových stereotypů …more
Abstract:
Diploma thesis Perception of Femininities in Advertisement by Women involves ananalysis of concrete advertisements, which represents various gender stereotypes. In theoretical part, I am explaining terms as gender, gender identity, gender roles and feminism. I focused anattention on connection of gender stereotypes and media. I am describing gender roles during various life stages and using of gender …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2018
  • Supervisor: Mgr. Zdeněk Sloboda
  • Reader: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní