Ing. Tereza Strychová

Bachelor's thesis

Sex a erotika jako podporující téma v marketingových komunikacích

Sex and Erotica Like a Supporting Subject of Marketing Communications
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o využití motivů (symboliky, tematizací) sexu a erotiky jako podporujících témat marketingových komunikací. Zabývá se problematikou použití těchto motivů jakožto specifických marketingových témat, jejich obměnami a také vymezuje rozdíl mezi erotikou a pornografií. Záměrem je objasnit ambivalenci lidí vůči této tématice, pokusit se vymezit hranici mezi explicitním traktováním …more
Abstract:
The bachelor's thesis is about usage of sexual and erotic motives (symbolism, thematization) like supporting subjects of marketing communications. It is linked to a dilemma of usage of these motives as specific marketing themes, its modifications and it is also defining differences between erotica and pornography. The purpose is to clarify people’s ambivalence to this subject, to try to define a border …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: PhDr. Adolf Vodrážka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní