Nikola Klimešová

Master's thesis

Repositioning of the Brand Frisco

Repositioning značky Frisco
Abstract:
Cílem diplomové práce je prozkoumat důvody pro a zhodnotit výsledky nedávného repositioningu značky Frisco, jež proběhl v roce 2013. V teoretické části práce jsou analyzovány klasické teorie značky společně s poměrně novou teorií tzv. "Archetypů značky". V praktické části práce je na základě výzkumu spotřebitelů, vývoje trhu, historie značky a analýzy společnosti Plzeňský Prazdroj navržena SWOT analýza …more
Abstract:
The main goal of the master's thesis is to find reasons for and assess the results of recent repositioning of the brand Frisco conducted in 2013. In the theoretical part, main brand theories are analyzed together with a recent theory of so-called "Brand Archetypes". In the practical part, based on own consumer survey, market trends, brand history and company research, a brand SWOT analyses is conducted …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2014
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Marija Tisovski

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/43563