Bc. Romana Zajícová, DiS.

Bachelor's thesis

Influencer jako novodobý podnikatel

Influencer as a Modern Businessman
Abstract:
Bakalářská práce se převážně zabývá problematikou nového trendu v podnikání, a to konkrétně prostřednictvím sociálních sítí tzv. influen-cery, kde je kladen důraz na zdanění jejich příjmů. Cílem práce je za po-moci získaných poznatků určit a vyhodnotit možné právní vztahy mezi marketery a influencery, z nichž influencerům plynou příjmy, a podat detailní rozbor jejich zdanění. Úvod práce je zaměřen …more
Abstract:
The bachelor thesis mainly deals with the issue of a new trend in busi-ness, namely through social networks called influencers, where the emphasis is on the taxation of their income. The aim of the thesis is to identify and evaluate the possible legal relationships between market-ers and influencers, from which influencers derive their income, and to provide a detailed analysis of their taxation. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 9. 2022
  • Supervisor: doc. JUDr. Ing. Michal Radvan, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta