Influencer jako novodobý podnikatel – Bc. Romana Zajícová, DiS.
Bc. Romana Zajícová, DiS.
Bachelor's thesis
Influencer jako novodobý podnikatel
Influencer as a Modern Businessman
Abstract:
Bakalářská práce se převážně zabývá problematikou nového trendu v podnikání, a to konkrétně prostřednictvím sociálních sítí tzv. influen-cery, kde je kladen důraz na zdanění jejich příjmů. Cílem práce je za po-moci získaných poznatků určit a vyhodnotit možné právní vztahy mezi marketery a influencery, z nichž influencerům plynou příjmy, a podat detailní rozbor jejich zdanění. Úvod práce je zaměřen …moreAbstract:
The bachelor thesis mainly deals with the issue of a new trend in busi-ness, namely through social networks called influencers, where the emphasis is on the taxation of their income. The aim of the thesis is to identify and evaluate the possible legal relationships between market-ers and influencers, from which influencers derive their income, and to provide a detailed analysis of their taxation. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fhe4v/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 9. 2022
- Supervisor: doc. JUDr. Ing. Michal Radvan, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawBachelor programme / field:
Commercial Law Studies / Commercial Law Studies
Theses on a related topic
-
Lollard social networks: An analysis of heresy trial records from Kent (1511-1512)
Jan Král -
Influencer analysis on social networks
Tai Le Tan Huynh -
Social networks in hospitality
Ekaterina Kulikova -
Social Networks and Their Marketing Potential For Small and Medium Enterprises
Alonso Jan Hilgert dongo Soria -
Influencer marketing na platformách twitch.tv a youtube.com
Jan Jašek -
Influencer marketing a propagace v rámci sociálních sítí
Pavel Egorov -
Impact of tax legislation changes on business
Zhaisang Otegaliyeva -
Medzinárodní zdanění příjmů fyzických osob v ČR a SR
Miriama Gladišová