Helena Maňáková

Master's thesis

Kritéria úspěchu CRM ve formě SaaS v ČR

CRM Software-as-a-Service in Czech Republic
Abstract:
Customer relationship management je přístup zahrnující sofistikované metody, které napomáhají komplexnímu zvládnutí vztahů s firemními zákazníky. Tvrdá konkurence v globálním měřítku, kdy dochází k zostřování podmínek obchodování, vede podniky k zamyšlení nad svým portfoliem zákazníků. V České republice se stále více hovoří o zákaznické orientaci a péči o vztahy se zákazníky. Poznání zákazníků je klíčovým …more
Abstract:
Customer relationship management includes all the sophisticated methodologies. It is a comprehensive way to manage the relationships which company has with its customers. There is a fierce competiton between companies, small businesses have to compete on equal terms with large organizations. This situation leads to discussion about customer oriented approach and diligence to prevent the loss of customer …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 11. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2010
  • Supervisor: Miroslav Žebrák
  • Reader: Jiří Kacerovský

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/19847