Jan Němeček

Master's thesis

Hudba v reklamě

Music in Advertisement
Abstract:
Tato diplomová práce se pokouší prokázat a ozřejmit vliv hudby v reklamě na koupi výrobku a na cenu, kterou by byl potencionální zákazník ochoten v případě koupě za výrobek zaplatit. Rovněž bylo snahou zjistit hudební preference a osobnostní dimenze dotazovaných osob a z odpovědí odvodit závěr, zda i tato hlediska ovlivňují rozhodování o případné koupi produktu. Provedený experiment byl založen na …more
Abstract:
This diploma thesis endeavours for demonstrating and making evident the influence of music used for publicity and advertising purposes when persuading a potential customer to buy a product or to decide the price to be paid for it. At the same time, the author is striving to find out musical preferences and personality dimensions of persons subject to inquiry, which allows to deduce a conclusion from …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 8. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 9. 2009
  • Supervisor: Marek Franěk
  • Reader: Věra Strnadová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec Králové. Archiv

Univerzita Hradec Králové

Fakulta informatiky a managementu

Master programme / field:
Systémové inženýrství a informatika / Informační management