Kundenbindung im Bankbereich - Beschwerdemanagement als Kundenbindungsinstrument – Thomas Kleineidam
Thomas Kleineidam
Doctoral thesis
Kundenbindung im Bankbereich - Beschwerdemanagement als Kundenbindungsinstrument
Customer loyality in the banking sector - complaint management as a customer retention instrument
Abstract:
In der Marketingforschung existieren viele Arbeiten über Kundenbeschwerden, die meisten reflektieren aber ausschließlich die Kundenperspektive. Wenige Forschungsprojekte widmen sich hingegen dem Beschwerdemanagement aus der Sicht des Unternehmens. Mit der Dissertation soll diese Forschungslücke geschlossen werden und sowohl die Kundenperspektive und vorrangig die Unternehmensperspektive aufgegriffen …moreAbstract:
In marketing research, there has been done a lot of work on customer complaints. Most of these studies, however, consider only the customer’s point of view. By contrast, there are few research projects that focus on complaint management from a company’s point of view. The present thesis is meant to fill this research gap and take up both the customer’s and primarily the company’s perspective. It investigates …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 2. 2014
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/106227
Thesis defence
- Date of defence: 16. 12. 2014
- Supervisor: Otto Tyrlik
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KLEINEIDAM, Thomas. \textit{Kundenbindung im Bankbereich - Beschwerdemanagement als Kundenbindungsinstrument}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava, Ekonomická fakulta. 2014. Available from: https://theses.cz/id/5wvmll/.
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS) se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB - Technická univerzita OstravaVŠB - Technical University of Ostrava
Ekonomická fakultaDoctoral programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Customer Relationship Management - SW nástroje a jejich efektivní využití
Pavla Sklenářová -
Utilization Analysis of Customer Relationship Management in Indian Market
Dhruvin Chandrakant Panchal -
Introduction of Customer Relationship Management in a Packaging Company
Evgeniia Metlushka -
Customer Relationship Management in a particular company, contributions and design solution
Kadiatou Odeithiam -
Instagram social media as a Customer Relationship Management tool
Maria Tomchanka -
Zhodnocení využití Customer Relationship Managementu obchodní společnosti
Miloslav Fiala -
Customer Relationship Management
Tereza Otčenášková -
Using Customer Feedback for Improvements in Customer Experience Management
Jayesh Rane