Edukace žáků s těžkým a kombinovaným postižením – Bc. Markéta Zapletalová
Bc. Markéta Zapletalová
Master's thesis
Edukace žáků s těžkým a kombinovaným postižením
Education of pupils with severe and multiple disabilities
Abstract:
Diplomová práce "Edukace žáků s těžkým a kombinovaným postižením" se zabývá metodami, přístupy, podmínkami a možnostmi výchovně vzdělávacího procesu žáků s těžkým a kombinovaným postižením. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretická východiska a výzkumná část. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů, problematiku výchovy a vzdělávání a metody používané v základní škole speciální. Poslední …moreAbstract:
The diploma thesis "Education of the pupils with severe and multiple disability" deals with methods, approaches, conditions and possibilities of educational process of the pupils with severe and multiple disability. The work is divided in two parts - theoretical background and research part. The theoretical part contains the definition of basic concepts, issues of education and the methods used in …moreKeywords
Těžké postižení kombinované postižení mentální retardace zrakové postižení edukace individuální vzdělávací plán terapie zraková stimulace prostorová orientace severe disability multiple disability mental retardation visual impairment individual education plan therapy visual stimulation spatial orientation.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/exo4h/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 5. 2011
- Supervisor: PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Úloha pomůcek při optimalizaci prostorové orientace zrakově postižených
Radka Grohová