Igor Lubura
Master's thesis
Body image a jeho úloha v marketingu
Marketing influence of body image
Abstract:
Cílem této diplomové práce je prokázat vliv body image na spotřební chování a potvrdit tak jeho marketingovou úlohu. Vedlejším cílem pak bude za prvé prokázání vlivu médií na hodnocení, nebo vnímání BI (tedy tvorbu názorů a ideálů, které mohou mít vliv na chování spotřebitelů), a za druhé zjištění preference tělesných ideálů v české společnosti. Hlavní zdroj dat bude tvořit vlastní kvantitativní dotazníkové …moreAbstract:
Main goal of this thesis was to prove, that body image has significant effect on consumer behaviour, so it has an unquestionable marketing role as well. Secondary objective was to confirm media influence on body image perception and self assessment in that regard (which could have a strong impact on consumer behaviour as well), and to reveal beauty and body ideal preferences amongst Czech society. …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 6. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/53909
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2016
- Supervisor: Ondřej Pešek
- Reader: Marcela Zamazalová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/53909
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Consumer Behaviour of Turkish Millennials on Green Products
Elcin Dindar -
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Wine Market
Julie Horáková -
Analysis of Consumer Behaviour in Touristic Field - on Example of Outgoing Tourism to Dubai
Julie Kalinová -
Ideál ženské krásy a jeho souvislosti s vnímáním body image v prostředí sociální sítě Instagram
Martina Homoláková -
Body image a jeho působení v reklamě
Natálie Dyxová -
Vliv seznamovacích aplikací na body image gay a bisexuálních mužů
Tereza Olšáková -
Image v marketingu z pohledu psychologie
Cristina Burlac -
Image marketingu z pohledu psychologie
Kateřina Kadlecová